Whippet




torsdag 8 april 2010

Sega gubbar (gummor)

Sådan matte sådan valp. Lika trötta.



En ganska seg dag. Har flyttat ut från valprummet. Valparna är nog tillräckligt stora för det och jag har ganska ont i ryggen efter att ha tillbringat tre veckor på en madrass på golvet. Bara att ta sig upp.......Har också försökt skärpa till mig och göra halvtidsprovet till min Linköpingskurs ( Hundens beteendebiologi) Det gick bra förutom att jag fastnade på en fånig fråga som jag inte lyckades få rätt på. Började dessutom fundera på vad man menar med att senarelägga respektive tidigarelägga. Handlar om tidpunkten för hundens domesticering och olika sätt att fastställa det. Börjar man fundera för mycket så är det snabbt kört. Egentligen så är det väl så att det är ännu roligare att studera beteende i verkligheten och därför svårt att koncentrera sig på att plugga. Hoppas på bättre energier imorgon och lust att fotografera.

2 kommentarer:

  1. Ville bara säga att Perlas halvsyskon är VÄLDIGT söta!!! Nu är det faktiskt bara åtta dagar tills vi ska åka och hämta Perla (Mibisan´s Miss Spring Pearl), och det ska bli SÅ roligt och spännande!

    Varma hälsningar fån Perlas "matte-to-be", Carin!

    SvaraRadera
  2. ja det är det roligaste som finns att få hem en liten valp. TV och annat blir bara så onödigt. Lycka till och skall bli kul att få följa alla valparnas kommande bravader.

    SvaraRadera