Whippet




tisdag 10 augusti 2010

Träning och besök

Idag har vi tränat våra hundar på whippetracebanan. Vi har ju anmält både Svea och King till EM i rundbana i Simrishamn (Östra Tommarp) på lördag så det kändes nödvändigt att kolla genom dem. Varken King eller Macke har ju sprungit sedan vi var i Frankrike. Det gick bara bra och inget märktes på vare sig King eller Macke efter LC äventyret. På eftermiddagen fick vi Stockholmsbesök (min f.d. chef med man som var på Blekingebesök). Kul att ses när de gått ett tag sedan sist. Alltid lika roligt när någon som har vägarna föbi tittar in.
Bangbang haltar fortfarande så nu är frågan om vi vågar vänta längre eller om vi måste göra en ny veterinärkoll av honom. Växtvärk i all ära men det kan ju faktiskt vara något annat också. Har också fått besked om att jag kommmit in på Djurens kommunikation 7,5 p på Linköpings universitet. Jag anmälde för sent så det var ju rätt osäkert men nu skall det bli roligt att få fortsätta studierna på distans.

Besök


När jag ändå hade kameran framme så blev det lite lekbilder
på King och Sotis. Det är JAG som bestämmer säger King


Ja ja jag ger mig

Nu räcker det väl i alla fall

Fast jag vill så gärna leka mer


Så här är kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar