Whippet




onsdag 19 maj 2010

Nevis hälsar

Blev såå glad idag när jag fick mail med fina bilder på Nevis (A Ben Nevis) som trivs utmärkt i sin nya familj. Han hade till och med lekt lite med en av katterna. Skönt. Svea är inte lika förtjust i katter eller så är hon det fast på ett annat sätt. Idag smet hon mellan benen på mig ut och jagade grannens katt. Som väl var så gick det bra både för katten och för Svea. Innan idag så var det väldigt nära att Picko hoppade över staketet för att jag rådjur. De passerar tvärs över vår tomt allt som oftast och mitt på ljusa dagen. Den här gången var det dessutom ett ovanligt förvirrat rådjur som sprang fram och tillbaka.

Ikväll har det varit whippetraceträning i Asarum . Valparna fick åka med mig dit för att träna bilåkning. Otroligt att så små djur kan låta så mycket när de protesterar mot att behöva åka bil. Men - det är ju inget att göra utan de måste lära sig eftersom vi åker så mycket bil. Hoppas att det löser sig snart med hem till de andra valparna också. Baby Doll flyttar på lördag men fem stycken är lite för många att behålla. Fast - de är ju än så länge så små så små.


Nevis nya kompis. Visst är han fin.

Nevis myser i sin nya trädgård



Betty Boop får nöja sig med en inte lika fin gräsmatta

A Big Bad Wolf och A Big Bertha bland maskrosorna
Ett stort ben och det är bara mitt!
Black Sheep (Skippy) kontrasterar fint mot sina
ljusa syskon
Man kan dela på en pinne också säger Boomerang
och Baby Doll

2 kommentarer:

  1. Vilken frän katt. Valparna är ju så fina hoppas dom små snart får egna hem.
    Hoppas vi ses i Kalmar till helgen
    ha det så bar
    Katarina

    SvaraRadera
  2. OJ!! Vad valparna växer,ser så fina ut allihopa! Ha en trevlig helg önskar vi er alla!
    Kramar Anncie och Tobbe :-))

    SvaraRadera