Whippet




fredag 26 mars 2010

Marie vann

När jag klippte naglarna igår på alla valpar och de vuxna blev det sammanlagt 216 klor att klippa och det är mycket men inte slog jag Marie (Mibisans) inte.
Som vanligt har dagen tillbringats med hundpromenad i det vackra vädret och i valplådan. Speya verkar vara ok i magen igen. Pratade med Djursjukhuset i Växjö idag och stygnen skall tas bort efter 12-14 dagar. Glömde ju i all glädjen över att allt gick bra bort att fråga. Nu lämnar hon lådan ibland för att vila ut på madrassen som jag ligger på vid sidan av lådan. Men hon far upp vid minsta pip. Promenaderna går också med sträckt koppel fort fort hemåt när vi är ute.

Några bilder måse jag ju lägga ut idag också. Visst är de söta.







5 kommentarer:

  1. Supersöta Ann-Christine:-)! Haha, vann jag kampen om antal klor:-). Du är bra rolig du (skratt).
    Skönt att mamma Speya är bättre i magen igen, men dålig mage är ofta något som uppstår när man blivit mamma! (kommer själv ihåg när jag fick mina barn på stenåldern, min "kista" var inte heller kurant på ett bra tag - så det här drabbar ju inte bara våra vovvar som får valpar).
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jättefina valpar!
    Vi fick ju också snitta senaste kullen, Dong var i största laget redan då så det fanns för lite plats på vägen ut. Det var första gången vi fick uppleva det och jag blev väldigt förvånad att det var så lindrigt med bl a såret.
    Visst är det härligt att få vara i närheten av dom på natten, men så mycket sömn brukar det inte bli när valparna är små, man vaknar ju av minsta lilla pip.
    Antal klor - jag har "nöjet" att klippa 235 st.
    Hälsn från vinterlandet!

    SvaraRadera
  3. Hej Ann-Christine o Bengt!
    Det ÄR ju verkligen en kopia av Trillik! Än en gång grattis till de vackra barnen och till de lika vackra och säkert jättestolta föräldrarna!
    Kramar från mig och Robban med alla hundarna

    SvaraRadera
  4. Kom just på att jag lurats. Det är faktiskt "bara" 214 klor eftersom King inte har sina sporrar kvar. Han kommer ju från Holland och där tar man antagligen? bort dem.

    SvaraRadera
  5. Söta bilder på puppisarna och mamma Speya!!
    Ha en Trevlig Helg önskar vi er alla!
    Kramar Anncie och Tobbe

    SvaraRadera