Whippet




lördag 20 mars 2010

Köbildning

Inatt trodde jag att det var dags för valpning men det vara bara falskt alarm. Inte så lätt att veta när det är dags för en nybliven uppfödare. Men den som väntar på något gott...... Man kan i vart fall känna att valparna har lagt sig i kö för att komma ut. Magen har sjunkit och tyngdpunkten är längre bak än tidigare. Jag hoppas att de kommer överens om turordningen vem som skall först ut så att det inte blir för trångt och bökigt för stackars Speya som ju inte heller varit med förut och verkar lite förundrad över det som händer. Det har ju gått så lätt att hoppa upp och ner från sängarna innan men nu är det riktigt jobbigt. Bara att vänta och se.....

6 kommentarer:

  1. Vi är många som väntar .....

    SvaraRadera
  2. Som du märkte när du var här A-C så kommer det när det kommer :-))). Väntan kan vara olidligt lång ibland....... Men när det väl händer så är jag så nyfiken på att se vad som "ploppar ut"! Fördelning kön, färger (som du vet inte helt enkelt första dygnen huruvida dom är blå eller inte - skratt). Proffset Colin kunde ju i mitt fall med säkerhet tala om att fyra av mina blev blå.... (När valparna var blott 3 dygn gamla) bara genom att se bilder jag mailat honom ner till Australien...... Där snackar vi proffs på färg :-)))
    Lycka till nu med allt! Hör gärna av dig när något är på g...... Jag håller tummarna att allt går bra - och det tror jag säkert att det kommer göra oxå!
    Kram Marie, Tikka, valparna och dom andra brudarna hemmavid

    SvaraRadera
  3. STORT GRATTIS!!
    Till första kullen hos er!!
    Lycka till önskar vi på Steelsuccess!!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till valparna!
    Ryktet säger att det blev 3+4, nu blir det riktigt roligt att se dom när bilder kommer.
    Lycka till!
    Linnea o Göran

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS till valparna :-)!
    King verkar gilla att fördelningen blir 3 + 4!
    Lycka till med dom små framöver!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Lycka till med er första kull
    Kram
    Bruse ligan

    SvaraRadera