Whippet




tisdag 9 mars 2010

dygn 52



Det närmar sig. Speya vill mer och mer bara ligga och ta det lugnt och gärna för sig själv. Hon har gått med på alla promenader så här långt men nu märks det att hon tycker att det är lite jobbigt.
Hädanefter blir det bara kortpromenaderna för henne.
Hon är hungrig nästan jämnt och har utökat till tre mål per dag. Skulle nog kunna äta hur mycket som helst men det är nog inte så bra det heller även om det är jätteskönt att hon har god aptit.
Hade besök i söndags av en annan kennelägare och han tyckte att hon var normaltjock så jag hoppas på att det blir "lagom" många valpar. 10 är lite FÖR många men vem vet?

Idag har det varit - är det ett alldeles underbart väder. SOL-SOL-SOL!!!
Har varit och matat en kompis katter i en liten stuga ute i skogen. De blir så glada när man kommer. Katter är trots allt inte så alldeles olika hundar.
Ikväll skall jag på Blekinge kennelklubbs årsmöte och samtidigt få Mackes LC-championat. Vet inte om det är fler länsklubbar som gör så men trevligt är det.
Måste nog snart hämta hem valplådan som jag skall få låna.

Bilderna är inte av bästa kvalitet men magen syns i alla fall.
Undrar hur man gör för att kunna fota sina hundar när man är själv? Var gång jag försöker så sätter jag mig ner för att knäppa bilden och DÅ kommer hunden genast för att nosa på kameran. Inte lätt!

2 kommentarer:

  1. Klokt tänk att börja plocka hem valplådan!
    Tror personligen INTE att Speya har 10 valpar i magen utan tror mer på typ mellan 5-7 stycken. Alla tikar bär ju valparna så olika och det här är ju Speyas första kull oxå!
    Allt kommer att gå bra för Er och jag hoppas det blir lite blandat svart, blått och beiget i kullen som snart ser dagens ljus:-) Det blir spännande..... Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. Hej A-C,vad spännande att få se Speya,tycker att hon ser ordentligt tjock ut, ha det gott i solen och passa på och njut!!

    Hälsa gubben!

    Får jag sätta ut senaste korten på bloggen?

    SvaraRadera