Whippet




söndag 6 juni 2010

Fortfarande tre - och en aktiv vecka

Inga bilder den här gången. Kameran har fått vila för allt annat som varit under veckan. Upptäckte att det var sista veckan för att göra klart allt på kursen jag går på och då blev det brått. Lyckades få allt klart och godkänt till deadline. Kul när de väl är klart och av bara farten så anmälde jag mig till Djurens kommunikation nästa termin. Sen anmälan men kanske det går i alla fall. Det är ju lättare att få studieplatser när man redan är inne i systemet.
Under veckan var det också "terminsavslutning" på uppfödarcirkeln.
Sedan var det whippetracetävling i Asarum. Första whippetracetävlingen där på ett par år så det var mycket att ordna. I princip all utrustning saknades och vi var väl en aning ringrostiga också. Men ---det gick över förväntan bra (enligt mig) och det känns skönt. För våra hundars del gick tävlingen också bra förutom för att Svea skadade sig. Inte under tävlingen ens utan dagen före när alla hundarna tog sig en otillåten rundtur på banan. Det värsta är att vi inte riktigt vet vad det är för fel. I Sveas ställe fick "gamle" Picko gå in och det gjorde han med den äran. T.o.m. idag dagen efter så mår han alldeles utmärkt och gissa om han var glad när han förstod att han skulle få springa.
Idag har det Bengt varit på medlemsmöte på rundbanan i Landskrona och jag var på Björketorps gård utanför Ronneby med Speja och valparna. Speja sprang ett lopp c:a 800 meter och det gjorde hon riktigt bra. Hon behöver naturligtvis träna upp konditionen men hon hade stora inga problem med att orka och var inte särskilt tagen efteråt. För valparna var det ett bra tillfälle att träffa på andra raser än sin egen. Där fanns varghund, borsoi, peruansk nakenhund, stövare etc. Efter träningen hade jag turen att bli bjuden på en mycket god middag hemma hos Janne tillsammans med ett par goda whippetvänner. Dagen avslutades inte lika bra. Bilen som Bengt körde la av i trakten av Gualöv och det tog ett par timmar innan den var bogserad hem till Karlshamn och till bilverkstan. Den har faktiskt sett sina bästa dar för ett par år sedan så.......

Och roligast av allt var att jag fick ett telefonsamtal från ägarna till lilla Baby Doll numera Samba att allt gick bra. Så skönt när man får veta att det fungerar bra för valparna i deras nya hem.

2 kommentarer:

  1. Härligt att få rapporter från valpköparna och höra att allt går så bra:-)! Vad jag hört så har Tingsryds-sektionen fått "tummen upp" för "nupremiären" och det glädjer mig enormt mycket att ni är på rätt köl igen efter allt strul..... Det händer mycket nu, och det ska jag berätta för dig om i telefon, inte här....... Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vad roligt det är att läsa er blogg!
    Bertha mår bara bra, allt fungerar fint. Fast igår blev hon biten av en huggorm antagligen. Men ingen fara på taket. Bertha mår hur bra som helst. Valpar är ju så nyfikna och bara måste lägga näsan i blöt ;-)
    Kram/Louise

    SvaraRadera