Whippet




söndag 6 mars 2011

Kanske vår igen

Nu finns det några vårtecken.
Årsmöten har klarats av i Hällaryds Gymnastikförening,i Skånska Hundkapplöpningsklubben, i Tingsryd/Asarums Whippet Race och i Whippet Race Huvudstyrelse. Nu återstår bara Blekinge Kennelklubb. Ett vårtecken. Ett annat är att snön smält bort och att man faktiskt kan börja låta hundarna springa lösa lite grann (dvs om rådjuren någon enstaka gång håller sig undan). Lurecourcingträningen har satt igång men det har varit ett par timmars körning så det får vänta lite. Annars är ju Sotis och Bangbang och deras syskon snart ett år så det är dags att börja tänka på träning för deras del. Idag hade vi besök av Ben Nevis som såg väldigt fin ut. Han hade vuxit till sig rejält och han är så vänlig och glad. Födelsedagar är det också gott om både bland djur och människor. Snart är det "valparnas" tur att uppnå myndig ålder dvs 12 månader när de får börja träna på allvar. Tänk vad tiden går.

Ben Nevis tränar på att står fint


Så här glad är jag och väldigt kärvänlig (precis som
resten av kullen).


2 kommentarer:

  1. Vad kul att få se halvbrorsan Ben Nevis på nytaget foto:-). Pigg och glad precis som min Tulpankull är, vilket är underbart!
    Ja - nu nalkas det vår och det suger i tarmen att få komma igång med träningarna. Ni ligger ju lite före oss vad gäller underlag (vi har fortfarande skapligt med snö kvar), så jag har bokat ridhuset tre söndagar i rad med början nästa vecka:-). Fick lite rapport från Janne H från årsmötet. Toppen att Bengt åtog sig ordförandeskapet! Jag kände att jag inte mäktade med att säga ja när jag fick frågan från valberedningen. För mycket med nya tjänsten och man vill ju "leva" oxå.
    Kram till er alla. Sara hälsa till pappa King så gott.
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Hej A-C han är sin mor upp i dagen...Har varit ordentligt svårt att få tag på Ord.till WR vad jag förstår...många har varit tillfrågade.men enligt mig så har nu en gedigen och kunnig tagit över..Gott!

    SvaraRadera