Whippet




tisdag 16 februari 2010

Väntan över för den här gången



Så skönt nu när allt gått väl och så skönt att vara lite bättre förberedd inför vår egen valpning med Speya. Tikka är en mycket duktig mamma och hela valpningen tog inte mer än c:a 4 timmar från valp ett tills att alla sju var födda.
Det blev sju mycket pigga krabater fyra tikar och tre hanar. På bild ser de blå ut i lite olika nyanser men jag tror att de flesta av dem kommer att bli närmare Tikka i färg än King. Men - det får framtiden utvisa.
Är mycket tacksam mot Marie för att jag fick vara med. Väntan blev ju som sagt lång så det blev en lång vistelse hos Marie och hennes sju mysiga hundflickor. Kul också att få träffa Maries dotter Sofie som var Tikkas stora idol.
Tänk att valpar kan födas och vara såna små kämpar redan från sekund ett. Små små kroppar med färdiga små tassar med klor, kravlandes och gnyendes alltid på väg mot maten. En upplevelse!

4 kommentarer:

  1. Har du inga bilder på Speja..

    SvaraRadera
  2. Hej och Grattis!
    Jätte fina valpar, din King skulle jag vilja använda på min Tali Dorie. Jag har planerat att para henne i år, men det beror helt på när hon löper. Kan du inte skicka mig ditt telefonnummer och berätta lite om King. Jag har ju sätt honom som valp i Skellefteå och i Västerås i sommras, tycker han springer bra och är jätte snygg. mvh Helene Lius SHS
    helene.lius@telia.com

    SvaraRadera
  3. Jojomen nu har jag några bilder. Men man kan nog inte se några valpar ännu.Eller?

    SvaraRadera
  4. Hej Helene!
    Kul att du gillar King. Jag mailar tel nr till dig

    SvaraRadera