Whippet




lördag 27 februari 2010

Droppen dripp och droppen drapp

Nu droppar det från taken och snön smälter. Nackdelen är att hundarna måste duschas efter dagens långpromenad. Vår vanligaste promenadväg är en grusväg men man har lagt oljegrus på och det fastnar under magen på hundarna. Försökte gå i skogen men snön når en fortfarande till knäna så det blev för jobbigt.

Speya ser mer och mer ut som en liten boll. Än så länge går hon med på våra promenader men undrar hur länge till hon vill följa med. Jag skall avmaska henne idag och sedan tre dagar framåt. Har funderat mycket fram och tillbaka med äntligen bestämt mig för att göra det. Mina kompisar på uppfödarcirkeln jag går på har avrått men ........
Tänkte också väga henne - även om jag inte gjort den från början för att försöka se hur mycket hon går upp i vikt.

2 kommentarer:

  1. Hmmm, jag tycker det är mycket underligt att dina kompisar på uppfödarcirkeln avrått dig från att avmaska! Jag vet inte EN ENDA uppfödare som INTE avmaskar sina dräktiga tikar, och jag känner ganska många (även många uppfödare andra raser än just Whippet).
    Du gör klokt i att avmaska!
    Mvh Marie

    SvaraRadera
  2. Jo, man kan läsa på en hel del hundsajter också där man inte tillråder avmaskning så det finns nog delade meningar (som om allt annat). Men nu avmaskas det i vilket fall som helst för fullt på Guö.

    SvaraRadera